PLÉH Csaba (CEU Cognitive Science, Budapest és Magyar Tudományos Akadémia): A problémamegoldás pszichológiája és szerepe a nevelésben: a szputnyik sokktól a webig (Keynote)

Nyomtatás

 

 

 

Psychology of problem-solving and its role in education: from Sputnik shock to the web

A problémamegoldás pszichológiája és szerepe a nevelésben: a szputnyik sokktól a webig

Pléh Csaba CEU Cognitive Science, Budapest and Hungarian Academy of Sciences

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. at the 2nd Heuristic Conference, Balatonfüred, 2019, Aug. 30

 

Overview / Áttekintés

 

Classic duality: analytic versus holistic                                                        Klasszikus kettősség: elemző és egészleges
Selz versus Wertheimer                                                                                 Selz versus Wertheimer

Direction and set in problem-solving                                                          Irány és beállítódás a feladatmegoldásban

Images and inner speech                                                                             Képek és motyogás a gondolkodásban

Selection theories                                                                                         Szelekciós elméletek

Logical inferential systems                                                                           Logikai következtetési rendszerek

Errors of deduction                                                                                       Deduktív hibák. Induktív hibák. 

Errors of induction, Wason                                                                           Induktív hibák, a Wason feladat

The Sputnik shock and the cognitive revolution                                         A szputnyik sokk és a kognitív forradalom

Changes in creatvity research                                                                       A kreativitás kutatás változásai